Anderen ontmoeten

Geloven doe je niet alleen, geloven doe je samen. Door de ontmoeting met elkaar bouwen we aan een sterke, gezellige en betrokken gemeenschap. We hopen dat iedereen zich gewaardeerd, gezien en geliefd voelt. We staan ook om elkaar heen bij zorgen, ziekte en verdriet. Schuif je ook aan bij één van de vele ontmoetingsactiviteiten? We leren je graag beter kennen!

Koffiedrinken na de dienst

Elke 1e zondag van de maand staat de koffie (thee of limonade) voor je klaar! Schuif aan: ná de dienst, in de gemeentezaal (trap af).

Startzondag

Dé gelegenheid om in een ontspannen sfeer mede-gemeenteleden te ontmoeten. De activiteiten zijn altijd laagdrempelig én het lekkere eten is altijd een succes!

Gemeenteavonden

2 á 3 keer per jaar staat er een gemeenteavond op de agenda. De thema’s zijn heel wisselend. Er is altijd veel ruimte voor ontmoeting en gesprek.

Meedraaien in een team of commissie

Wil je méér dan een vluchtige kennismaking of contact? Word dan vrijwilliger in de kerk. Het is erg inspirerend samen je schouders ergens onder te zetten. Kijk verder bij 'Zet je in'.

Wijk ontmoetingen

In januari slaan de wijkouderlingen de handen ineen voor de organisatie van ‘wijkontmoetingen’ (vroeger: ‘Groot huisbezoeken’). Ieder gemeentelid krijgt een uitnodiging. Soms komen we in wijkverband bijeen bij ouderlingen thuis, soms met z’n allen in de kerk.

Bloemendienst

Aan het eind van de dienst krijg je een bloemetje om bij iemand te bezorgen. Een makkelijkere manier om bij iemand langs te gaan en kennis te maken, is er bijna niet!

Gesprekskring

In 2018 zijn we begonnen met gesprekskringen (‘Groei-groepen’). In een huiselijke setting praten we door over ons geloof aan de hand van een Bijbelgedeelte.

Zingen bij Reflection

Heerlijk zingen en samen werken aan een mooi project!? Elke maandagavond repeteert Reflection in ons kerkgebouw. Voor meer informatie: www.reflection-tollebeek.nl

Diaconiemiddagen voor ‘de rijpere’ gemeenteleden

Dit zijn telkens weer bijzondere middagen! De diaconie legt u deze middag ‘in de watten’ met een hapje, drankje, dinerbuffet. Tussendoor is er een leuke quiz o.i.d. De middagen zijn voor gemeenteleden én voor niet-gemeenteleden. Neem gerust iemand mee!

Koffiedrinken bij gemeenteleden thuis

Als ‘contactpersoon’ ga je bij gemeenteleden thuis langs om koffie te drinken. Ook breng je een bloemetje langs bij jubilea, of bij een geboorte. Zo onderhouden we als gemeente contact met elkaar óók buiten de zondagse diensten om.