Bent u nieuw?

in onze gemeente of op zoek naar een gemeente?

Geregeld komen er nieuwe mensen bij ons in de kerk. Mensen die nieuw in het dorp Tollebeek zijn komen wonen, mensen die zich vanuit andere kerkelijke gemeentes bij ons aansluiten, mensen die gewoon eens komen ‘buurten’ of anderszins. Daar zijn wij natuurlijk heel blij mee. Het is fijn als mensen onze kerk weten te vinden, zich bij ons thuis voelen en zich bij ons aansluiten.

Misschien ben jij zo’n nieuwe kerkganger of denk je erover om onze kerk een keertje te bezoeken. Mogelijk ben je al tijden niet in een kerk geweest. Misschien zelfs wel nooit. Je bent van harte welkom! We maken je graag wegwijs:

De kerkdiensten
Onze diensten beginnen om 9.30 uur en zijn vrij toegankelijk. Veel mensen komen zo rond 9.15 uur naar de kerk toe (maar bij bijzondere diensten, zoals dopen, kun je beter nog ietsje eerder komen!). Een van onze kerkenraadsleden heet je in de hal welkom. Hij of zij maakt je verder wegwijs in het kerkgebouw of vertelt je eventueel waar kinderoppas is.

Kom zoals je bent, en in de kleding waarin jij je prettig voelt. Je kunt gaan zitten waar je wilt. Maak gerust even een praatje met je buurman of buurvrouw! Je merkt vanzelf wanneer de dienst begint. Je hebt hiervoor geen liedboek of iets dergelijks nodig. Alles wordt via de beamer geprojecteerd. In de praktijk zingen we veel uit het Nieuwe Liedboek, aangevuld met liederen uit de Evangelische Liedbundel. Soms zingen we een lied mee met een opname via YouTube.

Kinderen?
Kinderen zijn méér dan welkom! Neem ze dus vooral mee naar de kerkdienst. Voor je kinderen is opvang aanwezig. De jongsten (0 tot 4 jaar) kun je, voor de dienst begint, bij de crèche brengen. De kinderen in de leeftijd van de basisschool zitten een kort gedeelte in de kerkdienst en gaan tijdens de dienst naar hun eigen bijeenkomst toe. Later komen ze terug in de dienst.

Andere activiteiten
Kerkzijn is veel meer dan enkel de kerkdienst op zondag: Er zijn allerlei momenten waarop we elkaar als gemeente ontmoeten. Soms hebben de activiteiten een meer ontspannend karakter, soms zijn ze verdiepend. Een gezellige startzondag, koffiedrinken na de dienst – er is altijd wel wat te doen. Al onze activiteiten staan open voor eenieder die interesse heeft. Ook als je nieuw bent – juist als je nieuw bent – ben je welkom! Blijf hangen voor een kopje koffie na de dienst, of sluit je aan bij de activiteiten op onze gezellige openingszondag in september, of… We zien ernaar uit om kennis met je te maken!

Kennismakingsavond nieuwe kerkbezoekers en nieuwe leden
Eens in de anderhalf jaar organiseren we een kennismakingsavond met hen die nieuw bij ons in de gemeente zijn. Deze avond kun je kennismaken met enkele mensen van de kerk én met elkaar. Op een informele manier gaan we met elkaar in gesprek over het reilen en zeilen in onze gemeente. We vertellen hoe de kerk bestuurd wordt en welke activiteiten er georganiseerd worden. Ook kan je die avond je wensen en verwachtingen uitspreken. Tot slot is er voldoende ruimte om vragen te stellen. Berichten hierover staan voorafgaande aan deze avond op de beamer, op de website en in ons kerkblad. Mocht je naam al bij ons bekend zijn, dan krijg je van ons thuis een persoonlijke uitnodiging.

Nader kennismaken?
Misschien is het voor jou allemaal nog niet zo duidelijk waar je staat: in het geloof of ten opzichte van de kerk. Je kunt talloze vragen hebben. Voel je vrij en neem contact op met onze predikant (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of onze scriba (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Zij luisteren graag naar je en staan altijd open voor een nader kennismakingsgesprek.