“We heten je van harte welkom!”

Al onze leden ontvangen elf maal per jaar de Samenbinding.

Ledenadministrateur
Voor al je vragen en verzoeken staat onze ledenadministrateur voor je klaar.
Alie Ballast-Hakvoort
lrp.tollebeek@gmail.com

Overweeg je lid te worden van de Protestantse Gemeente Tollebeek? Je kunt je inschrijven als dooplid, belijdend lid of als gastlid van onze gemeente.

Als nieuw lid kun je gaan deelnemen aan het kerkelijk leven in Tollebeek. Daarnaast:

• Word je vermeld in ons kerkblad, de Samenbinding, dat 11 keer per jaar verspreid wordt onder al onze leden.
  • Komen we op kennismakingsbezoek.
  • Word je benaderd voor de actie Kerkbalans.
  • Heb je stemrecht.

Ben je al lid van een andere PKN-gemeente?

Alle PKN-gemeentes vormen landelijk één kerk en gebruiken hetzelfde programma voor hun ledenadministratie. Je kunt je daarom eenvoudig laten overschrijven. De ledenadministrateur dient een verzoek tot overschrijving in bij je huidige gemeente. Na de overschrijving heb je dezelfde kerkelijke status als in je oude gemeente.

Ben je lid van een gemeente die géén deel uitmaakt van de PKN?

Dan moet je je ‘attestatie’ (kerkelijke gegevens) opvragen bij je huidige gemeente. Aan de hand daarvan kunnen we je inschrijven bij onze gemeente (en dus bij de PKN). Je hebt daarna dezelfde kerkelijke status als in je oude gemeente.

Ben je benaderd door de ledenadministratie van de Protestantse Gemeente Tollebeek?

Wanneer je bent ingeschreven bij de PKN en verhuist (naar Tollebeek), word je automatisch lid van de dichtstbijzijnde kerk. Wanneer je lid wilt blijven van je oude gemeente, kun je je daar als voorkeurlid laten registreren. Dien daarvoor een verzoek in bij de ledenadministrateur van je oude gemeente of bij die van de Protestantse Gemeente Tollebeek.

Ben je nog niet gedoopt?

Naast doopleden, belijdende leden en gastleden staan in de administratie ook de ongedoopte kinderen van leden, personen die zich verbonden voelen met de gemeente (kortweg: ‘blijkgevers’) en meegeregistreerde familieleden van leden. We kunnen je ook op die manier in onze gemeente opnemen.

Heb je een kind gekregen?

Als je de kerk een geboortekaartje stuurt, wordt jullie pasgeboren kindje als zodanig geregistreerd. Wanneer jullie hem/haar vervolgens laten dopen, maakt hij/zij als dooplid deel uit van de gemeente.