Bidstond

Spreekuur
iedere dinsdag
van 11:00 tot 12.30 uur

Heeft u ook iets voor in de agenda? Mail het naar de webmaster.

Op 10 december 2023 ben ik bevestigd als de nieuwe predikant van de Protestantse Gemeente Tollebeek. We kijken terug op een bijzondere dienst. Bevestigd worden tot predikant na je 50e, een late roeping dus.

Wat ging daaraan vooraf?
Ik ben opgegroeid in Assen en studeerde in Groningen en Jeruzalem. Al jong wilde ik de zending in. Ik deed bijbelvertalen als bijvak en kwam na omzwervingen terecht bij het Nederlands Bijbelgenootschap. Als hebraïcus vertaalde ik een aantal Bijbelboeken voor de NBV. Toen die af was, ben ik gepromoveerd op een studie over de Septuaginta (een oude Griekse Bijbelvertaling).
Ik leerde Bernadet kennen en we trouwden. We hebben samen drie kinderen, Michiel (16), Jenny (15) en Stefan (13).
In 2010 werden we voor Wycliffe Bijbelvertalers uitgezonden naar Mexico. Ik begeleidde vertaalprojecten in inheemse talen (zoals Azteeks). Bernadet hielp bij de vertaling van de Bijbel in Mexicaanse gebarentaal. Na onze terugkeer in 2014 bleef ik hetzelfde werk doen, op afstand, en Bernadet raakte betrokken bij vertaalprojecten (gebarentaal) in het Midden-Oosten en in Nederland.
Langzaam groeide bij mij een verlangen om een gemeente in Nederland te dienen. Als ik ergens voorging, bad ik om nieuwe roepingen. Maar… bidden is gevaarlijk! Ik kon er zelf niet meer onderuit. Toen ben ik in contact gekomen met Tollebeek. Ik ben heel blij met de hartelijke ontvangst, en zie ernaar uit om u te leren kennen.
Net als sommige jonge dominees heb ik besloten om een boordje te dragen. Dat gebruik is bekend van katholieke priesters, maar ook bij Anglicanen en andere protestanten in allerlei delen van de wereld. Ik wil graag herkenbaar en aanspreekbaar zijn in het dorp. We willen tenslotte kerk zijn voor iedereen! (Ik zal het niet altijd dragen, bijv. als ik gewoon kerkganger ben.)

Mijn werkdagen zijn:
dinsdag, donderdagmorgen en vrijdag. (Noodgevallen uitgezonderd.)

Elke dinsdag
8.30-8.50 Gebed door en voor het dorp
11.00-12.30 Inloop om te praten, te bidden, te biechten

Iedere Tollebeker is hier van harte voor uitgenodigd!

We kijken ernaar uit om als gezin deel te worden van de gemeente. Ik hoop dat we samen een mooie tijd mogen hebben, onder de zegen van onze hemelse Vader!

Met een hartelijke groet,
Theo van der Louw