De dienst tijdens Palmpasen wordt ieder jaar druk bezocht door de kinderen van de kerk. Ze versieren dan de mooiste Palmpasentakken!

Vanwege de Coronacrisis is het dit jaar helaas niet mogelijk. Om dit jaar toch Palmpasen te kunnen vieren, hebben we een handleiding gemaakt over het maken van een Palmpasentak. Zo kunnen de kinderen (met een beetje hulp van de ouders) zelf aan de slag met hun eigen Palmpasentak:

- Het houten kruis kan van tevoren worden gemaakt door de ouders.
- In de handleiding staat welke onderdelen verder nodig zijn.
- Het broodhaantje kan zelf worden gebakken (recept in de bijlage), worden gekocht in de winkel of worden vervangen door een haantje van karton.
- Een omschrijving van de symbolen die horen bij de Palmpasentak staat ook in de bijlage.

Tip: op de volgende website staat ook een uitgebreide uitleg (met filmpjes) over het maken van een Palmpasentak en een broodhaantje: www.openhofkampen.nl/nieuws/316-zelf-een-palmpaasstok-en-paashaantje-maken

Maak een foto of (kort) filmpje van je Palmpaaskruis
Ieder jaar is het weer een mooi moment als de kinderen hun Palmpasentak komen showen in de kerk en de gemeente ‘Hosanna, Hosanna’ zingt. We zouden het leuk vinden om ook dit jaar zoveel mogelijk van het werk van de kinderen te bewonderen. We roepen jullie daarom op om foto’s en (korte!) filmpjes te maken van jullie kunstwerken. Deze zullen wij verwerken tot een geheel voor de Online Paasdienst.

LET OP: De foto’s en filmpjes zullen worden verwerkt in de Online Kerkdienst. Als u niet wilt dat uw kinderen in beeld komen, maak dan een foto of filmpje waarop alleen de Palmpasentak te zien is.
LET OP: foto’s en filmpjes graag liggend (niet staand/rechtop).

Wilt u uw foto’s en/of filmpjes uiterlijk 8 april sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of appen naar Annemijn (0638949792)?

Namens de kinderkerk alvast hartelijk bedankt en veel knutselplezier gewenst!

Download hier de handleiding voor het maken van een Palmpasentak.