Vanaf vandaag is het mogelijk digitaal uw gift te doen bij de collecte

De collectes voor diaconie en kerk liggen al enkele weken stil. Meerdere gemeenteleden hebben mij gevraagd: is er niet een manier dat we toch kunnen geven?

Allereerst wil ik hen bedanken voor deze vraag en voor de betrokkenheid die ik hierin proef. Het is bemoedigend te merken dat gemeenteleden ook zo concreet, via het geven van collectegelden, met de kerk en hun naaste verbonden willen blijven.

Het antwoord op de gestelde vraag is: Ja! De mogelijkheid is er. De colleges van kerkrentmeesters en diaconie waren hier al mee bezig, en vanaf nu is het ook daadwerkelijk mogelijk: digitaal collecteren. Lees de uitleg hieronder eens rustig door. Als u komende dagen de GIVT-app op uw telefoon installeert, kunt u zondag eenvoudig online meedoen met de collecte!

Geven op afstand?

Contant geld is lang niet meer vanzelfsprekend. Betalen doen we steeds vaker met de pinpas en ook het betalen met de smartphone komt steeds vaker voor. In onze kerk hebben we de mogelijkheid om mee te doen aan de collectes tijdens de dienst met collectebonnen en/of contant geld. Dit zal ook zo blijven maar hoe kun je toch geven als de kerken dicht zijn vanwege het corona virus?

Voor dit probleem hebben we vanaf komend weekend een oplossing, want dan gaan we van start met het digitaal collecteren door middel van een app op uw smartphone. Daarnaast is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om via de bank te geven op het rekeningnummer van de kerk.

Als u gebruik wilt maken van de nieuwe manier van collecteren heeft u de Givt-app nodig. Klik hier om de Givt-app te installeren. U kunt na het downloaden direct uw e-mailadres invoeren en beginnen met geven. U kunt op een later moment uw verdere registratie afronden. Doet u mee?

Collectedoelen 29 maart 2020
1. Diaconie
2. Kerk

U kunt natuurlijk ook geven door een bedrag over te maken op:
Diaconie: NL15 RABO 0396 6523 79
Kerk: NL67 RABO 0386 5954 53