Onze gemeenteleden kunnen projecten voor de diaconiecollecte aanleveren.

De diaconie heeft als taak om (financiële) ondersteuning te bieden aan gemeenteleden die het moeilijk hebben. Maar ook het motiveren en ondersteunen van gemeenteleden die anderen willen helpen in of buiten de kerk behoort tot de taak. Daarom is er de mogelijkheid om projecten in te dienen met het verzoek om ondersteuning. Dat kan gaan om hulp in eigen dorp of regio, maar ook landelijke projecten en werelddiaconaat. Zowel noodhulp als langlopende projecten komen in aanmerking. Daar wordt gelukkig al goed gebruik van gemaakt. Om dit goed te laten verlopen willen wij een paar regels met u delen.

1. De mogelijkheid is er alleen voor leden van de PG Tollebeek en kan ingediend worden per email bij de diaconie. E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  2. Het verdient de voorkeur wanneer de indiener zelf op een of andere manier persoonlijk betrokken is bij het project.
  3. Van de indiener wordt verwacht dat hij een toelichting geeft op het project door een stukje voor de Samenbinding te schrijven van max. 200 woorden.
  4. Als het verzoek bedoeld is om een collecte aan het project te wijden, wordt aanbevolen dat de indiener in de kerkdienst iets vertelt over de eigen betrokkenheid.
  5. Als het project niet in aanmerking komt voor een collecte wordt door de diaconie bekeken of er een donatie vanuit de algemene diaconale reserves gedaan kan worden. Dit wordt aan het eind van het jaar beoordeeld.