Aan de leden van de Protestantse Gemeente Tollebeek,

Het aantal coronabesmettingen in de regio Noordoostpolder/Urk stijgt snel. Was corona voor ons als kerk aanvankelijk nog een ver-van-ons-bedshow, intussen zijn verschillende van onze gemeenteleden positief getest en/of in quarantaine.

Als kerkenraad hebben we naar aanleiding daarvan het volgende besloten:
- De Ontmoeting op woensdag, die gepland stond voor morgen 25 november, gaat niet door.
- De twee eerstvolgende erediensten, te weten de jeugddienst van aanstaande zondag 29 november en de eredienst van 6 december, gaan wel door, maar worden uitsluitend gestreamd. De kerk is beide zondagen dus niet open voor bezoekers, maar alleen voor de personen die nodig zijn om de dienst doorgang te kunnen laten vinden.

Als kerk willen we onze verantwoordelijkheid nemen; we willen niet dat het coronavirus zich via onze samenkomsten kan verspreiden.

Later deze week volgt een uitgebreidere gemeentemail, waarin we ook alvast vooruitblikken op Kerst, als we hoe dan ook de komst van het Licht in deze wereld mogen vieren.

Namens de Protestantse Gemeente Tollebeek,
Janna Willems (voorzitter)