Woensdag 5 november is een nieuwe gemeentemail verstuurd.

Komende zondag 8 november 9.30 uur

‘Over geluk & gelukkig zijn’

Voorganger:
Ds. H. Toorenbeek (Emmerloord)

Schriftlezingen:
Psalm 112

Ds. Toorenbeek:
‘We lezen vanmorgen een Psalm, en wel Psalm 112: “Gelukkig de mens…”. Het gaat dus over geluk. Wat is dat eigenlijk? En kun je in deze tijd van zorgen nog wel gelukkig zijn? Het zijn actuele vragen die in de Psalm worden opgeroepen. Een beetje onverwacht wordt in dit lied een weg gewezen die, ook voor mij, misschien wel eens belangrijk kan zijn…”.

Collectes:
De eerste collecte is voor de Diaconie;
De tweede collecte is voor de Kerk
Thuis kunt u geven met de GIVT app.

Kinderkerk:
Matteüs 21:33-36 ‘Pachters van een wijngaard’. De kinderen leren dat mensen Gods plaats niet mogen afpakken. De wereld is van Hem en wij leven voor Hem. Download hier het materiaal voor deze week!

Kerkomroep
Thuis kunt u de dienst live meekijken of later terugkijken via Kerkomroep.
Klik hier om naar de pagina van onze kerk te gaan.

Bijzonder!

Luister naar deze bijzondere uitvoering van:
‘Een vaste burcht’
N.a.v. Hervormingsdag op
31 oktober.

‘Sterren tellen’, Stef Bos
n.a.v. bloemendienst
1 november

Terugblik bloemendienst & live reageren tijdens de kerkdienst

Wat een mooie bloemendienst mochten we samen vieren op 1 november j.l. We hebben veel reacties ontvangen van mensen die geraakt en blij waren met het, soms onverwachtse, bloemetje dat zij mochten ontvangen. Het was echt een dienst van ons allemaal om de mensen om ons heen te laten delen in de zegeningen die God ons geeft.

Ook tijdens de dienst kregen we meerdere live reacties. Zo leuk om mee te maken! Een volgende dienst (waarin ik voorga) zullen we deze mogelijkheid tot live reageren zeker opnieuw benutten. Mogelijk dat in de toekomst ook een gastpredikant van deze mogelijkheid gebruik kan maken, maar voor nu brengt dat nog teveel geregel met zich mee.

Mochten u of jij komende week of weken gebedspunten hebben, aandachtspunten of iets om te delen, een foto etc., twijfel dan niet om even een mailtje te sturen naar onze scriba of met mij contact op te nemen. We proberen het dan (ook als een gastvoorganger voorgaat) in de dienst een plek te geven. E-mail scriba: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Storingen van de livestream via kerkomroep.nl

Degenen die thuis meekijken met de diensten, hebben reeds meerdere keren gemerkt dat tijdens de dienst het beeld wegvalt. Aldus was het geval op 26 oktober en helaas ook op 1 november. Meerdere gemeenteleden hebben hiervan melding gemaakt bij ons.

Via Richard Oost hebben wij als kerk contact opgenomen met Kerkomroep.nl. Zij gaven aan dat ze op beide zondagen met een storing op één van hun servers te maken hadden, waardoor de video uitzendingen onderbroken werd. Als het goed is zou het probleem vanaf komende zondag opgelost moeten zijn en kunt u de hele dienst live bekijken. De twee diensten waarin de storing plaatsvond zijn wel in zijn geheel opgenomen en terug te kijken.

Belangrijk is dat gemeenteleden het blijven doorgeven als zij problemen ondervinden. Dingen die we niet weten, kunnen we niet oppakken en/of oplossen. Dit kan via Richard op 06-1554 2119 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

‘Ontmoeting op woensdag’

Sint Maarten stuif-’s-in AFGELAST
We vinden het echt harstikke jammer, maar helaas, het is niet anders! Door de verzwaring van de coronamaatregelen zien wij als kerk geen ruimte meer om de Sint Maarten stuif-‘s-in te organiseren. Evenementen zijn verboden, de groepsgrootte binnen en buiten is maximaal 2 personen (uit verschillende huishoudens). Ook de veiligheidsregio Flevoland heeft het standpunt gewijzigd en de oproep gedaan om niet langs de deuren te gaan en Sint Maarten dit jaar over te slaan.

Ontmoetingsmoment op woensdag 28 november: 15.00 uur met muzikale invulling
Dit ontmoetingsmoment, dat in de kerkzaal zal plaatsvinden, vindt wel doorgang. Misschien is het ook een geschikt moment voor u? Het is een kleinschalige bijeenkomst, waarbij we ons door Gods Geest verbonden weten en de ruimte voor bezinning, gebed en muziek ons dagelijks leven in het licht van God plaatst.

in blijvende verbondenheid met elkaar,

Ds. Terlouw en Popke Jan Woudstra