Kinderkerk

Bijna iedere zondag is er kinderkerk voor alle basisschoolkinderen. De kinderen hebben tijdens een deel van de kerkdienst hun eigen dienst. Na de opening van het Woord wordt er een jeugdlied gezongen. Vervolgens wordt de kinderkerklantaarn aangestoken door één van de kinderen en gaan zij naar de kinderkerkruimtes. De kinderen komen terug na het eerste lied na de verkondiging, waarbij het kind met de lantaarn voorop loopt.

De kinderen zijn verdeeld in twee groepen:
De onderbouw, groep 1 tot en met 4, zij zitten in de kinderkerkruimte boven.
De bovenbouw, groep 5 tot en met 8, zij zitten in de kinderkerkruimte beneden.

Bij de kinderkerk maken we gebruik van de methode ‘Vertel het Maar’. Hierin staat voor elke week een Bijbelverhaal met verschillende bijpassende werkjes of puzzelbladen. Tijdens het kinderkerkseizoen zijn er ook verschillende ‘bijzondere’ diensten en projecten: bloemendienst, adventsproject, kerst-knutselmiddag, Palmpasen, paasproject en -brunch, kinder sing-in, afscheid groep acht en het kinderkerkkamp.

Lijkt het je leuk om het kinderkerkteam te versterken, laat het vooral weten aan de leiding. Ook voor vragen kunt u bellen of mailen naar Anita en Jacobina via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.